تحريف قران توسط عمر و عثمان وعائشه !
و أيه دوم :
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ {الجمعة/9}
اى كسانى كه ايمان آوردهايد، هنگامى كه براى نماز در روز جمعه ندا درداده شد پس به سوى ياد خدا (اقامه نماز جمعه) بشتابيد و داد و ستد را رها كنيد كه اين براى شما بهتر است اگر بدانيد .
اسعوا يعني شتاب كنيد كه وجوب نماز جمعه را ميرساند اما امضو يعني با سكينه ووقار برويد و... اختياريست .
در قران فعلی که بهتر است مصحف عثمان گفته شود در سوره جمعه نوشته شده : فاسعوا الی ذکر الله : در حالیکه بنص صحیح بخاری و.... جناب عمر قرائت میکرده : #فامضوا الی ذکر الله : و ائمه اهل سنت هم گفته اند جائز است که بقرائت عمر بخوانیم (يعني برخلاف قران فعلي ) اما چرا در قرون اولیه مشکلی نبوده اما اخیرا ناگهان آنرا تحریم کرده اند ؟!
تحريف قران نزد عمر بروايت بخاري :
قال البخاري في صحيحه ج 6 ص 63 ( قوله وآخرين منهم لما يلحقوا بهم , وقرا عمر : فامضوا الى ذكر اللّه ).
حدثنا محمد بن الصباح قال، حدثنا هشيم قال، حدثنا مغيرة، عن إبراهيم عن خرشة بن الحر قال: رأى معي عمر بن الخطاب رضي الله عنه لوحا مكتوبا فيه " إذا نودي للصلاة من يوم الجمعة فاسعوا إلى ذكر الله " فقال: من أملى عليك هذا ؟ قلت: أبي بن كعب، فقال إن أبيا كان أقرأنا للمنسوخ، اقرأها " فامضوا إلى ذكر الله ".
أن عمر بن الخطاب رأى معه لوحا مكتوبا فيه : { إذا نودي للصلاة من يوم الجمعة فاسعوا إلى ذكر الله . . } [ الجمعة : 9 ] فقال : من أقرأك أو من علمك ؟ فقال : أبي بن كعب فقال : إن أبيا كان أقرأنا للمنسوخ قرأها : فامضوا إلى ذكر الله
الراوي: خرشة بن الحر الفزاري - خلاصة الدرجة: إسناده صحيح - المحدث: ابن كثير - المصدر: مسند الفاروق - الصفحة أو الرقم: 2/614
یعنی عمر معتقد بود که ابی (وعثمان) منسوخات (فاسعوا) را میخواند ؟ یعنی الان ما هم داریم منسوخات را میخوانیم چون در مصحف فعلی فاسعوا نوشته نه فامضوا ؟؟؟؟!!!!!! در حالیکه خود عمر بروايت بخاري گفته كه وأبى أقرأنا!!!!
وروى الطبري في تفسيره عن الحسن أنه قال في قوله تعالى: "مَا نَنْسَخْ مِنْ آيَةٍ أوْ نُنْسِها نأْتِ بِخَيْرٍ مِنْهَا"، قال: إن نبيّكم صلى الله عليه وسلم أُقرئ قرآناً ثم نسيَه فلا يكن شيئاً, ومن القرآن ما قد نسخ وأنتم تقرؤونه. وفي لفظ آخر: "قال: إِن نبيكم صلى الله عليه وسلم, قرأ علينا قرآناً ثم نسيَه". وعن ابن عباس قال: كان مما ينزل على النبي صلى الله عليه وسلم, الوحي بالليل وينساه بالنهار, فأنزل الله عز وجل: "ما ننسخ من آية أو ننسها نأتِ بخير منها أو مثلها".
وأنتم تقرؤونه یعنی شما دارید منسوخات را میخوانید !!!!!!!
وشاهد ديگري كه عمر معتقد است ابي وعثمان قران را تحریف کردند اين حديث صحيح است :
ثنا علي بن مسهر عن الاعمش عن حبيب بن أبي ثابت عن سعيد بن جبير عن ابن عباس قال خطبنا عمر رضي الله عنه على منبر رسول الله صلى الله عليه و سلم فقال علي رضي الله عنه اقضانا و أبي رضي الله عنه اقرؤنا و انا لندع من قول أبي شيئا و ان أبيا سمع من رسول الله صلى الله عليه و سلم أشياء و أبي يقول لا أدع ما سمعت رسول الله صلى الله عليه و سلم و قد نزل بعد أبي كتاب .صحیح مسند احمد
واين سخن عمر نشانگر دو حالت است یا جهل صحابه به عرضه آخر ومنسوخات ویا سیاست عمر برای منسوخ دانستن بعضی آیات
حال سوال اصلي ، چرا جناب ابوبكر وعثمان ، ابن مسعود رض را براي جمع قران انتخاب نكردند و زيد بن ثابت يهودي را انتخاب كردند ؟! با اينكه خودشان روايت كرده اند كه ابن مسعود داناترين صحابه بقرآن بود و قرآن را تازه و ...مطابق عرضه آخر ميخواند .... تا منجر به نزاع عثمان وابن مسعود رض شد و ماجراي قتل عثمان و...
در عرضه اخیر منسوخات از ناسخات جدا ومشخص شدند اما در قران فعلی چنین نیست اما قران علی ع و ابن مسعود که از امام علی ع آموخته بود (عن ابن مسعود قال قرأت على رسول الله (صلى الله عليه وسلم) تسعين سورة وختمت القران على خير الناس بعده فقيل له من هو قال علي بن أبي طالب ) ناسخ از منسوخش جدا بود وبگفته ابن سیرین اگر یافت میشد علم زیادی در آن بود .
طامه کبری و بن بست مکتب سقیفه :
4481 - حَدَّثَنَا عَمْرُو بْنُ عَلِيٍّ حَدَّثَنَا يَحْيَى حَدَّثَنَا سُفْيَانُ عَنْ حَبِيبٍ عَنْ سَعِيدِ بْنِ جُبَيْرٍ عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ قَالَ عُمَرُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ أَقْرَؤُنَا أُبَيٌّ وَأَقْضَانَا عَلِيٌّ وَإِنَّا لَنَدَعُ مِنْ قَوْلِ أُبَيٍّ وَذَاكَ أَنَّ أُبَيًّا يَقُولُ لَا أَدَعُ شَيْئًا سَمِعْتُهُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَقَدْ قَالَ اللَّهُ تَعَالَى {مَا نَنْسَخْ مِنْ آيَةٍ أَوْ نُنْسِهَا} .بخاری
.
وقرأ أبي بن كعب كما أخرجه عنه ابن مردويه «ولا تقربوا الزنا إنه كان فاحشة ومقتا وساء سبيلا إلا من تاب فإن الله كان غفورا رحيما» فذكر لعمر رضي الله تعالى عنه فأتاه فسأله فقال أخذتها من رسول الله صلّى الله عليه وسلّم وليس لك عمل إلا الصفق بالبقيع .
در اخبار شیعه نیز مواردی وارد شده که با اخبار عامه در مورد حرف اول موافقت دارد مانند همان صلاة عصر و هواب لهم و مخصوصا موافقت قرائت ائمه ع با قرائت ابن مسعود رض بروایات اهل سنت در آیات سوره مائده وال عمران واحزاب .
وقرأ ابن عباس:" من أنفسهم وهو أبٌ لهم وأزواجه أمهاتهم " وسمع عمر هذه القرآءة فأنكرها وقال: حكها ياغلام؟ فقال إنها في مصحف أُبَي فذهب إليه فسأله فقال له أُبَي: إنه كان يلهيني القرآن ويلهيك الصفق في الأسواق وأغلظ لعمر ( اخرجه عبدالرزاق في التفسير2/112 والبيهقي في السنن الكبرى 7/69 )
قال ابن حجر في المطالب العالية اسناده صحيح على شرط البخاري
سید الانصار ابی بن کعب به عمر گفت : ای عمر تو در بازار مبرطش بودی الان اومدی بمن گیر میدی !!!
امام نووي شارح صحیح مسلم که عظمتش بر کسی مخفی نیست ونزدیک به منابع کهن است در این دریای اختلاف غرق شده سرانجام نتوانسته به حقیقت برسد و گفته :
وذكر النووي عن بعض أهل العلم أنه لا يُدرى أي القراءات كانت العرضة الأخيرة.
یعنی منسوخات روشن نیست در اثر خرابکاری عثمان وزید بن ثابت .
قال النووي: قال غيره (يعني النحَّاس): ... ولا يُدرى أي هذه القراءات كان آخر العرض على النَّبِيّ
حالا یک نفر بمن بگه که عمر راست میگه یا ابی ابن کعب وعثمان چون عثمان هم تو قرآن امروزي فاسعوا را نوشته نه قرائت عمر فامضوا را ؟؟؟؟؟!!!!!! كداميك قرائت پيامبر ص وجبرئيل است ؟!
تا قيامت وقت داريد جواب دهيد : چرا عثمان حرف و قرآن عمر را سوخت با اینکه عمر میگفت منسوخ نیست وتا آخر عمرش برخلاف قران عثمان قرآن ميخواند ؟؟!!! بنص صحاح سنت .
چرا عثمان حرف و قرآن عمر را سوخت با اینکه عمر میگفت منسوخ نیست وتا آخر عمرش برخلاف قران عثمان قرآن ميخواند ؟؟!!! بنص صحاح سنت .
دوستان توجه داريد كه اين موضوع خطرناك ترين بحث است چرا كه اساس عقايد وبنيان دين اين جماعت را متزلزل ميكند چرا كه بنا بر اين احاديث صحيح و متعدد جناب خليفه دوم معتقد است كه قرآن فعلي كه عثمان جمع كرده ، باطل ومنسوخ است !!!!!!
این سوالات کمر این جماعت را شکسته زیرا از طرفی به شیعه تهمت میزنند که قائل به تحریف قران است و مارا در سایتهاشون فورا بلاک وحذف میکنند و از این طرف در صحیحترین کتابشان آمده که قران عمر با قران عثمان فرق داشت و هیچ راهی ندارند بجز اینکه قران یکی از دو خلیفه را قبول کنند ....اگر عمر درست قرائت میکرده پس چرا عثمان حرف عمر یعنی فامضوا الی ذکر الله را سوخت ؟؟؟!!!! اگرم نه یعنی عمر قران عثمان (فاسعوا الی ذکرالله ) را منسوخ وباطل میدانسته !!!! حال تکلیف ما را روشن کنید با این بن بست و گرداب خطرناک.
البته مقصر همان كساني هستند كه به خطبه ابن مسعود رض عمل نكردند ومصاحفشان را كتمان وپنهان نكردند تا عثمان آنها را گرفت و آتش زد و ناسخ ومنسوخ را قاطي نمود وباعث اين مشكلات شد و تحويل نسل بعد داد !
صد البته كه خداي متعال قرانش را در بین حروف وقرائات حفظ كرده وقرائات مختلف اصحاب را بدست ما رسانده است .والحمد لله
أخرج عبد بن حميد عن إبراهيم قال : قيل لعمر إن أبيا يقرأ ( فاسعوا إلى ذكر الله ) قال عمر : أبي أعلمنا بالمنسوخ وكان يقرؤها ( فامضوا إلى ذكر الله) ".
عن ابن عمر قال: ما سمعت عمر يقرأها قط إلا فامضوا إلى ذكر الله.انتهى من كنز العمال
عمر در عمرش هرگز نخواند فاسعوا الی ذکر الله !!!!
عن ابن عمر قال : لقد توفى عمر وما يقرأ هذه التى فى سورة الجمعة إلا فامضوا إلى ذكر الله (عبد الرزاق ، وعبد بن حميد)
یعنی عمر تا آخر عمرش قرائت میکرد : فامضوا : یعنی برخلاف مصحف عثمان !!!!!
وماله کش معروف امام ابوبکر ابن الانباری که متخصص علوم قرانیست در بن بستی عمیق گیر افتاده وبراي نجات از اين فاجعه گفته عمر فراموشی داشت که چنین میخواند !!! :
قال أبو بكر : فاحتج عليه بأن الأمة أجمعت على {فَاسْعَوْا} برواية ذلك عن الله رب العالمين ورسوله صلى الله عليه وسلم . فأما عبد الله بن مسعود فما صح عنه ( فامضوا ) لان السند غير متصل ، إذ إبراهيم النخعي لم يسمع عن عبد الله بن مسعود شيئا ، وإنـما ورد ( فأمضوا ) عن عمر . فإذا انفرد أحد بـما يخالف الآية والجماعة كان ذلك نسيانا منه !!!
البته خبرگان نيك ميدانند كه اين اعتراف انباري ، اساس عقايد اهل سنت كه اقوال ورفتار صحابه را حجت ميدانند بر باد ميدهد ! چگونه عمر تا آخر عمرش فراموشي داشته ؟؟!!!!!
وقرأ عمربن الخطاب فامضوا الی ذکر الله ، رواه البخاری ،،، چرا خليفه دوم بر خلاف قرآن عثمان قرآن میخواند ؟!
حال اهل سنت جواب دهند کدامیک قران رسول الله ص و جبرئیل است قرآن عمر یا قران عثمان ؟!
سوالی اساسی چرا امام مالک و احمد و....بجای تکفیر عمر که برخلاف عثمان قران میخواند گفتند مجاز است مثل عمر قران بخوانیم و نماز هم درست است : فامضوا الی ذکر الله : ؟؟؟؟؟!!!!!!!!
ببينيم تا قيامت كسي هست از اين موضوع قران عمر و عائشه بروايت بخاري ومسلم و ...دفاع كند و....
اینهم کفر خلیفه دوم که تا اخر عمر معتقد بود قران تحریف شده وبر خلاف مصحف عثمان قران میخواند ومیگفت قران عثمان منسوخ و باطل است .