قال تعالی :

 

سنة الله التي قد خلت من قبل ولن تجد لسنة الله تبديلا سورة الفتح آيه23

 

 

اقول هذا حكم الله الم تقرأ القرآن :

 

 

در بررسي تاريخ  اديان  به نكات قابل توجه و بسيار مهمي بر ميخوريم  يكي  از عجيبترين  اين  نكات  تشابه  سنتهاي  الهي  در زمانهاي مختلف  وبراي  اقوام مختلف است  مصداق آيه كريمه  ولن تجد لسنة الله تبديلا  در تحليل اوضاع  پس از رحلت نبي مكرم اسلام  صلي الله عليه وآله  وجريان سقيفه  وتوطئه  منافقين  وبيعت نكردن  امام علي (ع) پس از 6ماه  بگفته بخاري در صحيحش  و اجبار  والزام حضرتش  به پذيرش  بيعت با ابوبكر  سؤالات زيادي  بروز ميكند  كه با دقت در شرايط  زمان  روشن ميگردد.

 

تشابه  حالات  موسي  وهارون عليهم السلام  با حالات  حضرت محمد  وعلي  عليهم السلام   حيرت آور است :

 

 

روي البخاري في الصحيح و مسلم في الصحيح وسنن اربع غيره  قال رسول الله (ص) لعلي انت منی بمنزلة هارون من موسي الا انه لا نبي بعدي

( بخاري و مسلم عن سعد و احمد وابن ماجه عن سعد و احمد و البزاز عن ابي سعيد و الطبراني عن اسماء و ام سلمه   و امام علي الرضا عن اسماء بنت عميس في المسند  و اورده السيوطي في الاحاديث المتواترة)

 

 

 

روي البخاري في الصحيح و مسلم في الصحيح و النسايي عن البراء و الترمذي  عن عمران والبراءو عن حبشي و ابن ماجه و احمد عن علي و الطبراني عن ابي رافع  قال رسول الله (ص) لعلي انت منی وانا منک

 

 

و مقامات هاروني  كه در قرآن ذكر شده  :

 

1-  برادر موسي  كه نظير آن براي علي  در احاديث كثير  كه  حضرت رسول  (ص)  در جريان مؤاخات اصحاب آنحضرت را برادر خويش قرارداد  وفرمود انت اخي في الدنيا والآخرة  وایضا قال رب انی لا املک الا نفسی واخی فافرق بیننا وبین القوم الفاسقین

 

2- وزارت و خلافت  هارون براي موسي  طيق آيه  وجعل لي وزيرا من اهلي  هارون اخي     وقوله تعالي  وقال موسي لاخيه هارون اخلفني في قومي  وحضرت رسول در  يوم ادار  اولين روز بعثت  و در حجة الوداع  و  يوم الخميس  (آخرين روز هاي  حياتش )  فرمود  بعلي  انت اخي ووزيري  ووصيي  وخليفتي .

 

۳- حتی رسول الله (ص)  حاضر نشد که نام فرزندان علی (ع)  را غیر نام فرزندان هارون بنامد  یعنی  شبر وشبیر ومشبر  که امام حسن وامام حسین ومحسن میباشد (رواه الحاکم  واورده الذهبی فی المخلص)

 

 

۴- پس از رحلت نبي مكرم  (ص) بنا بر نقل بخاري در صحيح  علي (ع) بدن مطهرش را غسل  ميداد و اصحاب خالص الولاي حضرتش  مانند سلمان فارسي  و عمار ومقداد وابوذر و جابر بن عبدالله  مشغول  كفن ودفن  بودند  كه  طالبين رياست وامارت  وحطام دنيا  در سقيفه  جمع شدند و  3نفر  يعني ابوبكر وعمر وابوعبيده جراح ( گوركن مكه )  با توطئه اي  ابوبكر را  بر منبر نبي (ص)  نشاتدند . كه سعد بن عباده ومالك بن نويره  و ديگران كه حق خلافت را مختص به علي ميدانستند  از بيعت با ابوبكر خوداري  كردند  وپس ازمدتي  بوسيله  جاسوسان خليفه  ترور شدند .  علي (ع)  كه پس از شش ماه بيعت كرد  نشان داد كه حق با من است  وبراي حفظ نهال تازه شكفته اسلام  و زوز و اجبار منافقين  سرانجام ظاهرا بيعت نمود ند .  جالب اينجاست كه وقتي  بزور آ نحضرت را به بيعت ميبر دند  حضرت نگاهي به قبر مبارك  رسول الله (ص) انداختند و فرمودند  همان  كلامي را كه  هارون  در غياب  موسي  در توطئه  سامري ومنافقين قوم موسي  ؛  كفت  :

 

قال ابن أمّ إن القوم استضعفوني و كادوا يقتلوني

 

 

دقيقا  غيبگويي حضرت رسول (ص) كه در صحاح (بخاري وغيره) اهل سنت آمده   كه فرموده بودند  شما قدم به قدم  سنت يهود ونصاري را مي پيماييد حتي اگر آنها بدرون سوراخ سوسماري رفته باشند شما هم ميرويد . . به حقيقت پيوست .

 

 

ورد فی الکافی بالرقم 4409:

عن ابی جعفر (ع) یقول الناس صاروا بعد رسول الله بمنزلة من اتبع هارون ومن اتبع العجل ..

 

http://hojjah.googlepages.com/kafi.doc

 

 

لينك قتال علي (ع) با خوارج در صحيح بخاري بامر رسول الله(ص)

 

 

 لینک از نظر پيامبر اسماء بنت عميس و همراهانش از عمر برترند بنص البخاری 

 

 

تسبيح حضرت زهرا  سلام الله عليها بنص صحيح البخاري درسایت عربستان :

 

http://hadith.al-islam.com/Display/Display.asp?hnum=2881&doc=0&IMAGE=%DA%D1%D6+%C7%E1%CD%CF%ED%CB

 

ان تؤمروا عليا ولا اراكم فاعلين تجدوه هاديا مهديا  ياخذ (يسلك) بكم الطريق المستقيم( امام احمد عن علي و ابو نعيم عن علي و حذيفة اليمان و الحاكم عن حذيفه )وهذا صراط علي مستقيم

 

عن علي رضي الله عنه قال : قال رسول اﷲ صلي الله عليه وآله وسلم : ’’إن تولوا أبا بکر تجدوه زاهدا في الدنيا راغبا في الاخرة وإن تولوا عمر تجدوه قويا أمينا لا تأخذه في اﷲ تعالي لومة لائم وإن تولوا عليا تجدوه هاديا مهديا يسلک بکم الطريق‘‘.

 

 

. حاکم، ا لمستدر ک، 3 : 73، کتاب معرفة الصحابه، رقم : 4434
2. احمد، المسند، 1 : 108، رقم : 859
3. بزار، المسند، 3 : 33، رقم : 783
4. مقدسي، الأحاديث المختارة، 2 : 86، رقم : 463
5. احمد بن حنبل، فضائل الصحابه، 1 : 231، رقم : 284
6. عبدالله بن احمد، السنة، 2 : 541، رقم : 1257
7. عسقلاني، الإصابة، 4 : 569
8. ابن مفلح، المقصد الأرشد، 2 : 313، رقم : 828