یک نکته بسیار مهم در اثبات حقانیت شیعه موضوع ابن مسعود رض است ؛

همانطور که سنی وشیعه روایت کرده اند مقام ابن مسعود نزد رسول خدا ص و اصحاب منتجبینش غیر قابل انکار وهموست که در جنگ بدر ابوجهل را کشت و اولین کسی است که قرآن را در کنار کعبه آشکار بر مشرکین خواند وبروایت مجلسی ره ازجمله خواص اصحابی بود که در تشییع حضرت زهرا س شرکت داشت ... اما نکته هم اینست که بروایت تاریخ دمشق ابن مسعود میگوید من قران را نزد خیرالناس بعد از نبی ص یعنی امام علی ع فراگرفتم وبروایات بخاری ومسلم و... بیش از 70 سوره از دهان رسول خدا شنید وبروایت بخاری ومسلم داناترین صحابه نسبت به قران وعرضه آخر بود و معلم کوفیان در قرائت قران بود و توسط #عمر هم زندانی شد (چرا؟؟!!!) و...اما مهمترین قسمت زندگی ابن مسعود رض زمانی شروع شد که جناب خلیفه سوم قصد تغییر قرائات را نمود (إن عمر بعث ابن مسعود إلى الكوفة معلما فأخذوا بقراءته  #فغير عثمان القراءة) و باسناد صحیحی که ابن حجر در شرح بخاریش آورده ابن مسعود بعد از خبردارشدن نقشه عثمان برای توحید مصاحف ، بروایت بخاری و...خطبه ای بلیغ خواند وگفت مصاحفتان را زنجیر و پنهان کنید اما بزور ازش گرفتند و سوختند وابن مسعود هم فتوای قتل عثمان را بروایت بلاذری وطبری و...داد وبروایت محب طبری علت قتل عثمان نیز همین نابودی مصحف ابن مسعود وابی بود چون ممصحف این دو قران کامل بود .

جالبست که ابی ابن کعب نیز ماجرایی شبیه به ابن مسعود دارد در درگیری با حزب سقیفه وافشای حقایق .


در تاریخ اسلام سرنخهایی جالب وبسیار مفید وجود دارد که دو مورد آن در زندگی ابن مسعود رض وابی بن کعب رض قابل مشاهده است ...ابی بن کعب بن‌ قَيس بن‌ عُبيد بن‌ زيـد انصارى سید الانصار یا سید المسلمین ، دبیر پیامبر ،  از اکابر صحابه و بقول عمر در بخاری قاری ترین صحابه بود اما بعد از رسول خدا بروایات صحیح سنی وشیعه موضوع غدیر #خم و امامت علی ع را فریاد کرد (مانند ابن مسعود ، جالبست که بروایت محب طبری علت قتل عثمان هم نابودی مصحف ابی بن کعب ومصحف ابن مسعود توسط عثمان بود ، حالا چی تومصاحفشان بوده که مایه رسوایی خلفا بوده والله اعلم )  وبهمین سبب توسط جاسوسان حزب سقیفه کشته شد و این مطلب  باسناد صحیح و متعدد در کتب فریقین آمده است من جمله در احتجاج طبرسی و مسترشد طبری و مسند احمد حنبل ومستدرک حاکم و....


چگونه ابی بن کعب رسوا میکند این خلفای سقیفه را :
21301 - حدثنا عبد الله حدثني أبي ثنا سليمان بن داود ووهب بن جرير قالا ثنا شعبة عن أبي حمزة قال سمعت إياس بن قتادة يحدث عن قيس بن عباد قال : أتيت المدينة لألقى أصحاب محمد صلى الله عليه وسلم ولم يكن فيهم رجل ألقاه أحب إلى من أبي فأقيمت الصلاة وخرج عمر مع أصحاب رسول الله صلى الله عليه وسلم فقمت في الصف الأول فجاء رجل فنظر في وجوه القوم فعرفهم غيري فنحاني وقام في مكاني فما عقلت صلاتي فلما صلى قال يا بنى لا يسوءك الله فإني لم آتك الذي أتيتك بجهالة ولكن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال لنا كونوا في الصف الذي يلينى وإني نظرت في وجوه القوم فعرفتهم غيرك ثم حدث فما رأيت الرجال متخت أعناقها إلى شيء متوجها إليه قال فسمعته يقول هلك أهل #العقدة ورب الكعبة ألا لا عليهم آسى ولكن آسى على من يهلكون من المسلمين وإذا هو أبي والحديث على لفظ سليمان بن داود

تعليق شعيب الأرنؤوط : إسناده صحيح

أخبرنا روح بن عبادة وهوذة بن خليفة قالا أخبرنا عوف عن الحسن قال أخبرنا عتي بن ضمرة قال قلت لأبي بن كعب ما لكم أصحاب رسول الله صلى الله عليه و سلم نأتيكم من البعد نرجو عندكم الخبر أن تعلمونا فإذا أتيناكم استخففتم أمرنا كأنا نهون عليكم فقال والله لئن عشت إلى هذه الجمعة لأقولن فيها قولا لا أبالي استحييتموني عليه أو قتلتموني فلما كان يوم الجمعة من بين الأيام أتيت المدينة فإذا أهلها يموجون بعضهم في بعض في سككهم فقلت ما شأن هؤلاء الناس قال بعضهم أما أنت من أهل هذا البلد قلت لا قال فإنه قد مات سيد المسلمين اليوم أبي بن كعب قلت والله إن رأيت كاليوم في الستر أشد مما ستر هذا الرجل
الكتاب : الطبقات الكبرى
المؤلف : محمد بن سعد بن منيع أبو عبدالله البصري الزهري


اگر تا #جمعه زنده باشم قطعا رسوایتان خواهم  کرد ؟؟؟!!!
همچنین در  سیر اعلام نبلاء ذهبی و مزی وابن عساکر هم آمده .



وهذا ابي بن كعب الذى له الدين والسابقة ومعه القرآن يقول في الامة ماذكره اسحق بن ابراهيم قال اخبرني سلمة بن الفضل عن محمد بن اسحق عن عمرو بن عبيد عن الحسن العوفى قال دخلت مسجد رسول الله صلى الله عليه وآله فاذا انا برجل قد تسجى بثوبه وحوله جماعة فسألتهم عن شئ فجبهوني فقلت يا اصحاب محمد تضنون بالعلم قال فكشف الرجل المسجى الثوب عن وجهه فاذا شيخ ابيض الرأس واللحية فقال عن أى هذه الامة تسأل فوالله مازالت هذه الامة مكبوبة على وجهها منذ قبض رسول الله صلى الله عليه وآله وأيم الله لئن بقيت إلى يوم الجمعة لاقومن مقاما اقتل فيه قال وسمعته يقول مثل ذلك ألا هلك اهل العقدة ألا ابعدهم الله والله ما آسى عليهم انما آسى على الذين يهلكون من امة محمد صلى الله عليه وآله قال فلما كان يوم الاربعاء رأيت الناس يموجون فقلت مالكم قالوا مات سيد المسلمين ابي بن كعب قال فقلت سترالله على هذا المسلم حيث لم يقم ذلك المقام فهذا ابي بن كعب يقول في الامة انها مكبوبة على وجهها منذ قبض الله نبيه صلى الله عليه وآله .
الكتاب : ألمسترشد في امامة على بن ابيطالب عليه السلام

ابی بن کعب طبق روایات صحیح عامه وخاصه میگوید ،  از زمانی که رسول خدا ص قبض روح شدند این امت (بواسطه کودتای سقیفه) بد بخت شد و بخدا قسم اگر زنده بگذارنم (چون قطعا میکشنم) ؛ روز جمعه افشا میکنم اهل #عقده (صحیفه ملعونه) که خداوند رحمتشان نکند ، بخدا قسم افسوس بر آنها نمیخورم بلکه تاسف من بر امت محمد ص است که بدست ایشان هلاک میشوند ...اما هنور به روز جمعه نرسیده بود در روز چهار شنبه جسدش را آوردند ؟؟؟!!!!!!!

واین خبر شاه بیت مثنوی سقیفه است !!!!!


وطبرسی در احتجاج آورده :
او در مقام احتجاج بر ابوبكر گفت: اى ابوبكر! حقى را كه خداوند براى غير تو قرار داده، انكار مكن و نخستين كسى نباش كه رسول خدا را در امر وصىّ و برگزيده‌اش نافرمانى كرده، و از امر او سر مى‌ پيچد... ، اُبىّ در ضمن خطبه‌اى مى‌گويد: روزى پيامبر(صلى الله عليه وآله) درباره وصىّ و جانشين بعد از خود برايم سخن گفت و على(عليه السلام)را هدايتگر هدايت شده، خيرخواه امت، احيا‌كننده سنت پيامبر(صلى الله عليه وآله)، امام و پيشواى مسلمانان پس از خود معرفى فرمود: «يا اُبّى عَلَيْكَ بِعلىّ فَاِنَّهُ الْهادِىُ الْمَهْدِى، اَلنّاصِحُ لاُِمتى، اَلَْمُحيى لِسُنَّتى وَ هُوَ اِمامُكُمْ بَعْدِىْ فَمَنْ رَضِىَ بِذلِكَ لَقِينى عَلى ما فارَقْتُهُ عَلَيه»

وسیاست عمر را ببینید که چگونه ابی را از سیاست و تولی امور مهم کشور برکنار میدارد اما یهودیان را پستهای اصلی میبخشد :

سلام بن مسكين : حدثنا عمران بن عبد الله ، قال أبي بن كعب لعمر بن الخطاب : مالك لا تستعملني ؟ قال : أكره أن يدنس دينك .
وی در زمان  عمر  اظهار تمایل کرد که کاری به او سپرده شود، ولی عمر در پاسخ گفت: خوش ندارم که دین تو را آلوده سازد !!!!!.ابن سعد

واحتجاج ابی بن کعب ضد حزب سقیفه :

عن علي عليه السلام قال: لما خطب أبو بكر قام أبي بن كعب يوم جمعة - وكان أول يوم من شهر رمضان - فقال: يا معشر المهاجرين الذين هاجروا واتبعوا مرضات الرحمن وأثنى الله عليهم في القرآن، ويا معشر الأنصار الذين تبوؤا الدار والإيمان وأثنى الله عليهم في القرآن، تناسيتم أم نسيتم؟ أم بدلتم أم غيرتم؟ أم خذلتم أم عجزتم؟!
ألستم تعلمون أن رسول الله قام فينا مقاما أقام صلى الله عليه وآله لنا عليا، فقال: من كنت مولاه فعلي مولاه ومن كنت نبيه فهذا أميره؟
ألستم تعلمون أن رسول الله قال: يا علي أنت مني بمنزلة هارون من موسى طاعتك واجبة على من بعدي؟
أو لستم تعلمون أن رسول الله صلى الله عليه وآله قال: أوصيكم بأهل بيتي خيرا فقدموهم ولا تتقدموهم وأمروهم ولا تأمروا عليهم؟
أو لستم تعلمون أن رسول الله قال: أهل بيتي الأئمة من بعدي؟
أو لستم تعلمون أن رسول الله قال: أهل بيتي منار الهدى والمدلون على الله؟
أو لستم تعلمون أن رسول الله قال: يا علي أنت الهادي لمن ضل؟

...............................

فقد أعذر من أنذر، وأدى النصيحة من وعظ، وبصر من عمى وتعاشى وردى، فقد سمعتم كما سمعنا، ورأيتم كما رأينا، وشهدتم كما شهدنا.
فقام عبد الرحمن بن عوف وأبو عبيدة بن الجراح ومعاذ بن جبل، فقالوا:
اقعد يا أبي! أصابك خبل أم أصابتك جنة؟ (بروایتی يا أبي! أصابك خبل؟ أم بك جنة) فقال: بل الخبل فيكم، كنت عند رسول الله صلى الله عليه وآله فألفيته يكلم رجلا وأسمع كلامه ولا أرى وجهه.

عبدالرحمان عوف و ابوعبیده جراح و معاذ به ابی گفتند بنشین ای ابی خل شیدی یا مجنون ؟! ابی هم گفت بلکه #خرفتی در شماست من نزد رسول خدا ص بودم  که ...احتجاج